سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غواصی در مالزی

همه این را می دانند که مالزی کشور ایده آلی برای تجربه غواصی است. اما شاید همه این را ندانند که بهترین لوکیشن های غواصی در مالزی کدام ها هستند و هر کسی باید به کدام قسمت از این کشور برود تا بتواند این تفریح را به بهترین شکل ممکن تجربه کند؟ ما امروز می خواهیم این لوکیشن های خوب برای غواصی در مالزی را به شما معرفی کنیم.

جزیره سیپادان، مابول و کاپالای در مالزی

سه جزیره سیپادان، مابول و کاپالای به عنوان بهترین لوکیشن های غواصی در مالزی شناخته می شود. نکته ای که باید بدانید، این است که جزیره سیپادان با اختلاف خیلی زیاد از دو جزیره دیگر برای غواصی بهتر است. اما مساله ای که در این میان وجود دارد، این است که افراد معدودی در طول روز اجازه ورود به این جزیره برای غواصی را دارند و با این حساب شاید اخذ مجوزی در آن خیلی کار ساده ای نباشد. شاید به همین خاطر هم باشد که خیلی از توریستان به جزایر مابول و کاپالای برای غواصی روی می آورند و این جزایر را برای تجربه این تفریح انتخاب می کنند.

جزیره لانکایان در مالزی

جزیره لانکایان یکی دیگر از بهترین جزایر مالزی برای غواصی است. این جزیره که در شمال شهر سانداکان واقع شده، یکی از مراکز اصلی غواصی در مالزی است و اصولا هر کسی که از آن بازدید می کند، هدفش از بازدید تجربه همین تفریح است. نکته اینجاست که اقامت در این جزیره خیلی گران است و در واقع فقط یک هتل در آن ساخته شده است که آن هم قیمت های خیلی زیادی برای اقامت دارد. دلیل این گرانی هم این است که بعد از جزیره سیپادان، جزیره لانکایان بهترین جزیره این کشور برای غواصی است.

جزیره لایانگ لایانگ در مالزی

جزیره لایانگ لایانگ که یک جزیره دورافتاده است، از این نظر برای غواصی محبوب شده است که دنیای زیر آب بسیار بکری دارد و انسان نتوانسته به این دنیای زیر آب آسیبی وارد کند. این جزیره همان جایی است که شما می توانید انتظار این را داشته باشید که با غواصی در آن گونه های دریایی بزرگ و غول پیکر را به چشم ببینید! پس اگر به دنبال چنین تجربه خاص و چنین هیجانی هستید، لایانگ لایانگ همان جایی است که به دنبالش هستید.

جزیره ماتاکینگ، جزیره پوم و جزیره سیبوان

جزیره ماتاکینگ، جزیره چوم و جزیره سیبوان در نزدیکی جزیره سیپادان و جزیره مابول واقع شده اند. اما به اندازه آن ها شرایط ایده آلی برای غواصی ندارند. اما به هر حال این سه جزیره نیز جزء جزایر معروف مالزی برای غواصی هستند و تجربه این تفریح در آن ها خالی از لطف نیست. گفتنی است که از بین این سه جزیره، جزیره ماتاکینگ جزیره بهتری برای اقامت است و دلیلش هم این است که در آ« یک هتل بسیار لوکس ساخته شده است که همیشه اقامت در آن برای توریستان جالب بوده است.

جزیره ردانگ در مالزی

جزیره ردانگ که جزئی از پارک ملی ترنگ گانو است و فاصله کمی هم با شهر کوالاترنگانو دارد و دقیقا در شرق کشور مالزی قرار گرفته، یکی از بهترین لوکیشن های مالزی برای غواصی است. نکته ای که باید درباره این جزیره بدانید، این است که هزینه های غواصی در آن مناسب هستند و به نسبت هزینه های پایینش، شرایط غواصی در آن بسیار مناسب است. البته یک نکته دیگر هم درباره این جزیره وجود دارد و آن نکته این است که از اواسط مر تا اواسط فروردین باران ها و طوفان های شدیدی در این جزیره وجود دارد و اصولا شما نمی توانید این زمان از سال را برای بازدید از این جزیره و غواصی در آن انتخاب کنید.

جزیره لانگ تنگا در مالزی

جزیره لانگ تنگا که در نزدیکی جزایر ردانگ و پرهنتیان قرار گرفته، یک جزیره به نسبت کوچک است که اتفاقا یکی از بهترین جزایر مالزی برای غواصی محسوب می شود. البته این را هم بگوییم که این جزیره در کل جای دیدنی و جذابی است و اقامت در آن حتی برای کسانی که به غواصی علاقه ندارند نیز جالب است. نکته دیگر اینکه درست مثل جزیره ردانگ، امکان غواصی در این جزیره نیز در بازه زمانی اواط مهر تا اواسط فروردین وجود ندارد.

به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال تجربه غواصی در مالزی هستید، حتما به یکی از جزایر یاد شده در این مطلب مراجعه کنید و مطمئن باشید که این تفریح یک دنیای جدید را به رویتان باز می کند و مطمئنا شما هم از دیدن موجودات دریایی شگفت انگیز در این کشور غافل گیر می شوید.