سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرودگاه سنگاپور

فرودگاه چانگی سنگاپور از سال 2013 به بعد به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شد. اما سوال اینجاست که مگر این فرودگاه چه دارد که تا این اندازه از آن تعریف می کنند و هر بار به آن جایزه و رتبه می دهند؟ با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با فرودگاه سنگاپور آشنا کنیم و یک سری اطلاعات کاربردی درباره آن به شما ارائه کنیم.

نحوه دسترسی به فرودگاه سنگاپور

اول از همه بهتر است این را به شما بگوییم که از چه طریقی می توانید فاصله بین مرکز شهر تا فرودگاه سنگاپور را طی کنید. ارزان ترین و سریع ترین راه برای طی کردن این مسیر، استفاده از قطارهای ام آر تی (MRT  ) است. برای اینکه بتوانید این فاصله را با ام آر تی طی کنید، باید سوار قطارهای خط سبز رنگ آن شوید تا ظرف مدت 30 دقیقه به مقصد برسید. لازم به ذکر است که قیمت بلیط این قطارها 2 دلار است. راه دیگر دسترسی به فرودگاه سنگاپور استفاده از تاکسی است که البته گران تر از روش قبلی تمام می شود. اگر شما این فاصله را با تاکسی طی کنید، باید حدودا 30 دلار را به عنوان مبلغ کرایه پرداخت کنید و نکته اینجاست که به خاطر ترافیک مدت زمان لازم برای طی کردن مسیر نیز برایتان بیشتر می شود. نکته دیگر اینکه شما می توانید با پرداخت 9 دلار از ترانسفر هتل های سنگاپور نیز استفاده کنید تا هم مسیر هتل تا فرودگاه را به راحتی طی کنید و هم هزینه آن برایتان به اندازه تاکسی زیاد نشود.

عامل محبوبیت فرودگاه سنگاپور

اولین موردی که باعث خاص تر شدن و البته محبوب تر شدن فرودگاه سنگاپور از دیگر فرودگاه های جهان شده، این است که در آن به راحتی مسافران فکر شده است! اگر شما هم تا به حال تجربه سفر هوایی داشته اید، مطمئنا این را می دانید که انجام روال اداری قبل از پرواز مثل گذشتن از گیت های ورودی و همین طور چک کردن پاسپورت و بلیط و ... تا چه اندازه ملال آور است و نیازمند این است که شما مدام در صف های طولانی منتظر بمانید. نکته اینجاست که فرودگاه سنگاپور این مشکل را برای مسافران و توریستان تا حد زیادی حل کرده است و با پیدا کردن یک سری راه حل ساده، این پروسه را برای آن ها راحت تر کرده است. مثلا گیت های امنیتی را به گونه ای طراحی کرده است که هر پرواز گیت مخصوص به خودش را دارد و گیت ها به گونه ای برنامه ریزی شده اند که برای رد شدن از آن ها نیاز به ایستادن در صف وجود ندارد.

امکانات تفریحی فرودگاه سنگاپور

این یک واقعیت است که مسافران حدودا 2 ساعت را قبل از پرواز در فرودگاه سپری می کنند. به همین دلیل هم در فرودگاه سنگاپور به این زمان تلف شده اهمیت زیادی داده شده است و با تعبیه انواع و اقسام امکانات تفریحی در آن، سعی شده که مسافران اوقات خوبی را در این فرودگاه سپری کنند. این فرودگاه پر از فضاهای نشیمن جذاب است که می توانید خیلی ساده بر روی مبل های راحتی آن بنشینید و از لپ تاپ خود استفاده کنید. خبر خوب اینکه هر کدام از صندلی های فضاهای نشیمن فرودگاه سنگاپور، یک محل برای شارژ کردن لپ تاپ و تلفن همراه دارند و با این وجود می توان گفت که در این فرودگاه به راحتی شما اهمیت زیادی داده شده است. گذشته از این، یک باغ کاکتوس زیبا در ترمینال 1 فرودگاه سنگاپور تعبیه شده است و علاوه بر آن در ترمینال 2 نیز یک باغ گل آفتابگردان وجود دارد و ترمینال 3 نیز یک باغ پروانه ها دارد. علاوه بر همه این ها، در فرودگاه سنگاپور امکانات تفریحی مختلفی برای کودکان و البته بزرگترها تعبیه شده است. مثلا بر روی بام ساختمان ترمینال 1 فرودگاه یک استخر شنا تعبیه شده است که هر کسی می تواند با خرید بلیط آن به ارزش 17 دلار از آن استفاده کند. تصورش را بکنید که شنا کردن در یک محیط روباز و بر روی بام ساختمانی که مدام هواپیماها از بالای آن عبور می کنند، چه تجربه جالبی است! ضمنا رد ترمینال 3 نیز یک سالن سینمایی 24 ساعته وجود دارد که مدام در آن فیلم های جذاب پخش می شود.  

رستوران های فرودگاه سنگاپور

در فرودگاه سنگاپور انواع و اقسام رستوران ها از فست فودهای غربی گرفته تا کافی شاپ های بین المللی و رستوران های دیگر وجود دارد. حتی یک کافه با تم هلو کیتی نیز در ترمینال 3 این فرودگاه تعبیه شده است که وقت گذرانی در آن برای کودکان تجربه بسیار جالبی است. ضمنا در ترمینال 2 یک رستوران جذاب برای سرو غذاهای سنگاپوری وجود دارد و از آن جالب تر، این که در ترمینال 3 یک خیابان به نام خیابان غذا سنگاپور طراحی شده است که در آن انواع غذاهای محلی سرو می شود.